Subject: Re: Kultuuriministri 13. veebruari 2019. a määruse nr 5 muutmise eelnõu kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks esitamine
From: "Kristiina Oomer" <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Cc: "Eino Pedanik" <[email-masked]>, "Kadri Kilvet" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 19:16:08 +0200

Tere

Eesti Harrastusteatrite Liit tänab kaasamise eest eelnõu muutuste arutellu, 
mis on otseselt seotud Liidu tegevuse toetusega.
Juhatus vaatas kultuuriministri 13. veebruari 2019. a määruse nr 5 muutmise 
eelnõu muutused läbi ja oleme muutuste ettepanekutega nõus.
Rahvakultuuri valdkonnad on oma olemuselt erinevad ja harrastusteatri 
liikumisele Eestis on olulised nii mentorprogramm kui ka rahvusvahelised 
tegevused.
Soovime aga pöörata tähelepanu eelnõus kirjas olevale:
1. Termin harrastuslik näitemäng on meie valdkonnas võõras (me ei kasuta 
seda) ise nimetame ennast ikka harrastusteatri ja/või kooliteatri tegijateks 
aga mõistame, et selles terminis on harrastusteatri valdkond esindatud.
2. Termin huvitegevus võib jääda liiga laiaks. Kooliteater on kindlasti 
Eestis huvihariduse osa, kooliteatrit tehakse igas üldhariduskoolis (lisaks 
ka noortekeskustes, rahvamajades, kultuurikeskustes) ja juhendajad on tihti 
õpetaja haridusega. Täiskasvanud harrastusteatrite liikumine on ka pigem 
hariduslik ja arendav kui ainult vaba aja veetmise võimalus.
3. Harrastusteatri mentorprogramm, mis käivitus alates 2013 on meie 
valdkonnas ainus võimalus harrastusteatri tegijaid harida ja seetõttu 
äärmiselt vajalik. Arvame, et  see võib olla kindlasti eraldi välja toodud 
kuid mitte seotud protsendiga kogu toetusest.

Eesti Harrastusteatrite Liidu juhatuse nimel
Kristiina Oomer

Kontakt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > kirjutas kuupäeval R, 25. oktoober 
2024 kell 11:40:

Tere!

Teile on saadetud Kultuuriministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Kultuuriministri 13. veebruari 2019. a määruse nr 5 muutmise 
eelnõu kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks esitamine

Registreerimise kuupäev: 25.10.2024

Registreerimise number: 1-12/1197-1.

Täiendavate küsimuste korral palume pöörduda e-postil [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  või helistada telefonil 628 2222.

Kultuuriministeerium
Suur-Karja 23, 15076 Tallinn
Üldtelefon: 628 2222
Üldfaks: 628 2200
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.kul.ee <https://www.kul.ee/>